Full gubbar på båten som inte orkar plocka undan efter sig utan nöjjer sig med att hänga allt på våran hyttdörr!! Läs det spännande äventyret på finlands-färgan!!

Hejsan, här skrivs det live från Finland. Här i Borgå är det kallt ooch mycket snö (mer än i sverige, där jag bor) Och jag som tyckte att det var mycket snö i sverige!! Tyvärr, så kommer det inga bilder härifrån som jag tagit
1: Har ingen USB-kabel till telefonen.
2: Vet ej hur man gör med denna dator.

Ni undrar säkert hur länge jag kommer att stanna här, men det är inte ens en vecka!!Jag åker hem på Söndag med båt, och är hemma på Måndag kväll, så jag hinner med ridningen:D

Vi som åkte till Finland var: Mamma, jag, syrran och min moster (eller för att vara helt korrekta: min mammas moster) Vet ni en grej!! I går på båten hände en lite....OMTUMLANDE sak: Vi hade ätit middag på båten, och skulle gå till hytten. När vi kommer dit så hänger det en plastpåse, PÅ VÅR DÖRR, med spritflaskor och spya i!!Sen precis utanför vår dörr så ligger ett lakan på (där det också är spya på!) Och mittemot oss (mittemot vår dörr) så är den andra dörren öppen och där ligger en man i 20-års åldern och "sover" med öppen dörr, i rummet så är det vldigt stökigt, med några spritflaskor där i med. Vi (mamma och jag) springer ned till receptionen, för att be städerskan plocka undan allt, och så ber vi vakten hålla ett öga på mannen i hytten. Vi går upp igen till moster, och syrran, Syrran sitter och gråter (hon vart jätte rädd) så vi får springa ned igen (mamma och jag alltså) och be om att få en NY hytt. Det får vi då, vi får nya kort (till dörren) så springer vi upp igen, och när vi ska testa korten, så funkar dom INTE så det är bara att springa ned igen och be om nya kort igen!! Så testar då den där receptions-tanten korten i en dator, och där står det att korten funkar! Men receptions-tanten ringer till en städerska som kommer och testar korten, så vi går upp igen till hytten och vänter på städerskan. När hon sedan kommer och testar korten så ser hon att dom inte funkar, så testar hon med sitt kort, och det funkar, så städerskan springer ned och byter våra kort, mot ny då då:D Sen så är vi så slut, så vi bestämmer os för att dansa på discot, nästa gång vi åker (tillbaka till sverige då), sen fixar vi oss, och lägger oss slutligen ned för att sova (då är jag så trött så jag skulle svimmat om vi skulle blivit tvugna att byta hytt eller nått sådant!! 

Idag, så ska jag till mina kusiner på middag!! Guuud vad jag har saknat dom<3 see ya<3

Sen på båten så var jag med i en  färgläggertävling och jag VANN!!:D haha go me!!

Det var allt, nu har jag kramp i fingrarna efter allt skrivandes, ha det bra och vi hörs alla läsare (säker nästa gång i sverige) Puss och kram eran egen bloggare: Anastasia (i Finland!) Goooo.... Finland!!


Kommentarer
Postat av: Jag/jessi

Coolt! jag väntar så på att ni ska komma och jag hoppas att du också gör det!!!;):)



see yaa;)

in Finland

2010-01-22 @ 14:30:12
URL: http://jemitu.blogg.se/jessica
Postat av: Jag/jessi

Jag äl...HATAR den mannen!!!

2010-01-22 @ 14:37:54
URL: http://jemitu.blogg.se/jessica
Postat av: alicia

haha stakars Nathalie om hon så stavas men vad jobbigt haha <3333333

2010-01-23 @ 09:57:44
URL: http://aliciakallin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0